تکنولوژی های جدید برای دوربین مداربسته

‏‎ HD-‎SDI , HD-CVI , HD-TVI , HD-AHD

HDSDI چیست؟

HD-SDI مخفف عبارت High-Definition Serial Digital Interface می باشد. این اصطلاح جهت تعریف استاندارد انتقال تصاویر HD با نام SMPTE 292M به کار می رود.

به طور خلاصه، HD-SDI یک استاندارد برای انتقال غیر فشرده تصاویر HD در فواصل کوتاه است. در فواصل بیشتر از فیبر نوری می توان استفاده کرد. دوربین های HD-SDI تصاویر را به رزولوشن HD تصویر برداری و از طریق کابل کواکسیال ارسال می نماید. البته این نکته حائز اهمیت است که باید از کارت ها یا رکوردهایی استفاده کرد که قابلیت ضبط تصاویر به صورت HD را دارا باشد.

کیفیت تصویر در این دوربین ها مانند دوربین های تحت شبکه بوده با این تفاوت که خروجی تصویر بصورت آنالوگ میباشد. یعنی نیاز به تغییر سیم کشی قدیمی در صورت بروز رسانی سیستم نخواهد بود. دستگاههای مورد استفاده در این سیستم با دستگاههای معمول موجود در بازار متفاوت میباشد, یعنی در صورتی که شما از دوربینی با کیفیت 720P استفاده میکنید, نمیتوانید آن را به دستگته DVR معمولی با کیفیت D1,CIF متصل نمایید. حتی این دوربین را نمیتوانید مستقیما به تلویزیون وصل و تصویر را مشاهده نمایید، لذا برای این کار باید دستگاهی با قابلیت نمایش تصویر 720P تهیه نمائید.

مزایا :

عدم نیاز به تغییر بستر سیستم قدیمی

هزینه راه اندازی نسبتا پایین نسبت به دوربین های تحت شبکه

کیفیت تصویر بالا همانند دوربین های تحت شبکه

معایب

مهمترین ایرادی که به این فناوری وارد است، عدم امکان ارسال تصاویر توسط کابل در فواصل طولانی است، بطوریکه به گفته سازندگان تا ۲۰۰ متر و در واقعیت تنها تا ۱۰۰ متر می‌توان تصاویر را منتقل نمود و برای فواصل طولانی تر، استفاده از تقویت کننده‌های متعدد، اجتناب ناپذیر است.

HD-CVI چیست؟

High Definition Composite Video Interface

در حال حاضر برخی ازشرکت ها برای پوششش دهی نواقصی که در دوربین HD مداربستهوجود داشت دوربین مداربسته آنالوگ جدیدی باعنوان HDCVI را معرفی کرده اند ازجمله مشخصه های دوربین مداربسته HDCVI در ارتقاء فاصله انتقال اطلاعات آن بر روی کابل کواکسیال دوربین مداربسته آنالوگ است . در دوربین مداربسته HDCVI مسافت انتقال اطلاعات از 100 به 500 متر افزایش یافته است و نکته قابل توجه دیگر دوربین مداربسته HDCVI ٬ ارسال صدا و تصویر از روی یک رشته کابل مشترک کواکسیال میباشد.

دوربین مداربسته HDCVI نویز پذیر بسیار پایین داشته و فرکانس مورد استفاده آن نیز پایین بوده و فشرده سازی درآن صورت نمیگیرد . باتوجه به مواردی که ذکر شد می توان نتیجه گرفت که تصاویر ارسالی آن ناواضح و بدون پرش بوده و نویز پذیری آن از دوربین مداربستهHD_SDO پایین تر است . باوجود امکانات بالایی که دوربین مداربسته HDCVI نسبت به دوربین مداربسته HD_SDI دارد ولی بدون مشکل نیست ازجمله مشکلات دوربین آنالوگ ساختار مداربسته بودن و نیاز به سیم کشی بسته ,هزینه بالا و وضوح تصویر و رزولوشن پایین و نداشتن امکانات پردازش تصویری پایین است . دوربین مداربسته HD_SDI برای انتقال مسافت بیش از 100 متر نیازبه تقویت کننده دارد که باعث افزایش هزینه می شود .

HD-TVI چیست؟

HDTVI مخفف عبارت High Definition Transport Video Interface می باشد. این تکنولوژی توسط شرکت Techpoint توسعه یافته و chipset آن به چند تولید کننده بزرگ چین از قبیل HIKVISION فروخته شده است. تکنولوژی TVI قادر است سیگنالهای دیجیتال را به آنالوگ تبدیل کند و باعث افزابش مسافت ارسال و کاهش هزینه می شود. با استفاده از تکنولوژی HDTVI می توان سیگنال ویدئوی HD(720P , 1080P) ، سیگنال صدا و سیگنال دیجیتال را روی کابل کواکسیال تا مسافت 500 متر انتقال داد.

انتقال تصاویر در HDTVI تنها تا ۳۰۰ متر میسر است، درحالیکه در AHD و HDCVI می‌توان تا ۵۰۰ متر تصاویر را منتقل نمود البته هایک ویژن، نسخه ارتقا یافته HDTVI را با قابلیت انتقال تا ۵۰۰ متر بانام Turbo HD عرضه کرده.

AHD چیست؟

AHD مخفف Analog High Definition است که نسل جدید سیستم های مداربسته می باشد دارای ویژگی هایی در دسته دوربین های با کیفیت HD است که آن را از بقیه محصولات متمایز می کند

دوربین مداربسته AHD بر خلاف HD-SDI و HD-CVI و IP که محدودیت سیم کشی دارند و نمی توان بیشتر از 100 متر سیم کشی کرد با این سیستم (AHD) می توان تا 500 متر بدون افت کیفیت تصاویر را بصورت 720P و960P با 30 فریم بدون تاخیر و کدگذاری تماشا کرد. از دیگر برتری های دوربین و دی وی ار AHD می توان به هزینه بسیار پایین آن نسبت به دوربین های IP و HD-SDI و HD-CVI اشاره کرد که نصب راحت و از امنیت بالایی برخوردارند.

سنسور دوربین مداربسته AHD امکان سوییچ کردن دستی از حالت HD به آنالوگ CVBS را دارد و براحتی می‌توان دوربین را به حالت فیلمبرداری با رزولوشن ۷۰۰TVLine سوییچ کرد و به DVR معمولی ۹۶۰H متصل نمود. دی وی آر AHD نیز امکان اتصال و دریافت تصاویر AHD, آنالوگ و IP (آنویف ساپورت) را بطور همزمان دارا می‌باشد.

از آنجایی که تصاویر بصورت خام و بدون کوچکترین تغییر و فشرده سازی برداشت و ارسال می‌شوند، شاهد کیفیت بالایی خواهید بود، حتی با استفاده از کابل‌های نامرغوب و کانکتور BNC معمولی . از دیگر محاسن AHD عدم تاخیر در دریافت تصاویر است، بشکلی که می‌توان فاصله برداشت و دریافت تصاویر را تقریبا صفر دانست.


sarindesign.rozblog.com دوربین ,تصاویر ,مداربسته ,استفاده ,تصویر ,انتقال ,دوربین مداربسته ,مداربسته hdcvi ,کابل کواکسیال ,high definition ,دریافت تصاویر ,دوربین مداربسته hdcvi ,دو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فوت بهنام صفوی آکادمی زبان انگلیسی عجیب اما واقعی (: فروشگاه دانستنی ها/سریال/کنکور/ورزشی کمپانی مجازی کشتی کج mkzm1383.rozblog.com